10 tegn på at dit kæledyr skal til tandlæge

Tandtjek Hund - Ikast Dyreklinik

Tandpine er smertefuldt - uanset om du hund, kat eller menneske. Se vores tjekliste og spot symptomer på tandproblemer. Måske er tid til et tandtjek hos vores dygtige tanddyrlæge?

Er der noget værre end tandpine? Det skulle da lige være tandpine, der ikke bliver behandlet, ikke?

Tandproblemer bliver værre dag for dag. Derfor er det vigtigt, at du som ejer er opmærksom på de mindste forandringer og griber ind i tide.

Forebyg tandbehandling med løbende tandtjek
På Ikast Dyreklinik oplever vi, at flere og flere hundeejere og katteejere er blevet mere opmærksomme på dyrenes tandhygiejne. Det gør, at vi kan forebygge alvorlige problemer i tænder og mundhule.

Desværre ser vi også mange tilfælde af alvorlige tandsygdomme. Hund og katte kan for eksempel også få parodontose - og hvis den ikke bliver behandlet, kan infektionen gå i blodbanen - og det er farligt.

Kan en dyrlæge også være tandlæge?
Vores dyrlæge Lars Jørgensen har taget en efteruddannelse inden for tænder og har udstyret til at lave tandbehandlinger som du kender fra din egen tandlæge.

Alle dyr bliver lagt i fuld narkose og ligger trygt og lunt under et tæppe, mens Lars genopretter tandproblemerne.

Hunde med dårlig ånde - Ikast Dyreklinik Dårlig ånde er et dårligt tegn – også for dyr

Et af de symptomer, der oftest bliver undervurderet, er dårlig ånde. Mange tror, at en hund eller kat fra naturens side har dårlig ånde. Men det er ikke tilfældet. Forebyg dårlig ånde og sygdomme i mundhulen med tandbørstning.

Tjekliste: Har dit kæledyr behov for et tandtjek?

1. Dårlig ånde
  2. Øget savl